Body Restauratie

Deze steunen moeten links en rechts los omdat ze de cowl met de binnenschermen verbinden.

De cowl is losgeboord!

Deze troep zou ik waarschijnlijk op een andere manier nooit meer hebben kunnen verwijderen en roest verwijderen en lakken was al helemaal niet mogelijk!

Andere kant net zo!

Al een beetje schoongemaakt!

De hoekjes laat ik even zitten want eerst moet ik het nieuwe plaatwerk hebben dat daar weer op aan moet sluiten, ook zijn deze hoeken één en al tin.

De hoek onderaan de A-stijl net zo.

Een eerste poging om zo veel en goed mogelijk met de hand de vliegroest te verwijderen, op deze manier hoeft er niet zo lang gestraald te worden voordat het plaatwerk schoon is. Het gedeelte van het achterscherm wat nu nog in de lak zit gaat vervangen worden.

Schoongemaakte achterste linkerwielkast en kokerbalk.

Veel straalwerk zit er op deze manier op deze plek niet aan!

Een deel van het benodigde plaatwerk is binnen, dit is de kofferbakbodem.

Dit is de accubak en het gedeelte wat in de kofferruimte tegen de achterwand zit.

De achterschermen maar dan zonder het bovengedeelte van het scherm en de c-stijl want dat is bij de Charger nog goed en wat goed is ga ik niet vervangen!

Achterste Valance Panel is ook binnen.

Zo ook de Upper Cowl!

Rechter wielkast compleet met de hand schoongemaakt,

ook de linker wielkast is nu schoon en klaar om gestraald te worden, hier is goed te zien dat de accubak weggerot is!

Extra koker vanaf de kantelbok tot aan de bevestiging van de bladveer om te voorkomen dat de body door gaat hangen.

Natuurlijk aan twee kanten!

Linkerhoek rot!!

Rechterhoek rot!!

Back- en valancepanel verwijderd.

Achterpaneel waar de valance nog vanaf gehaald moet worden want die is niet meer te redden...

Oude valancepanel verwijderd, goed te zien waarom.

Stuk van de valancepanel waar nu goed te zien is hoeveel plamuur erop gesmeerd is, er zat dus een flinke deuk in maar die is op zijn Amerikaans volgestort!!

Tijdelijk een koker tussen de framerails bevestigd ter versteviging voor als de body op zijn kant hangt, ook de achterste verstevigingsbalk is nu verwijderd.

De verstevigingsbalk die totaal vervormd is doordat er in het verleden eens iemand achterop gereden is en hij naar binnen gedrukt was.

Sponningen van het kofferdeksel zijn ook niet meer zo fris...

Eruit dan maar!

Ook heb ik hier het paneel onder de achterruit verwijderd en de verstevigingen vanaf dat paneel naar de binnenste wielkasten. Tevens zijn hier de verlengstukken van de kofferbak samen met een gedeelte van de schermen verwijderd, moet toch allemaal vervangen worden dus onderling losboren is niet nodig.

Deze twee steunen kan ik op deze manier veel makkelijker stralen en behandelen waarna ze weer op de originele plek teruggezet worden.

Voorste koker rot!

Kan ik hem gelijk eerst even stralen, zoals men kan zien niet overbodig.

Hier is de versteviging verwijderd en kan ook het slechte stuk koker verwijderd worden.

Hier is al de rottigheid eruit en nu weer een nieuw stuk er terug in.

Oude vol geplamuurde schade die zo te zien nooit netjes is geweest?

Eerst maar eens het een en ander verwijderen.

Slecht stuk verwijderd uit het achterpaneel.

Stuk weer gemaakt.

Voor...

Eruit gehaald...

Na...

Hier is het raamwerk verwijderd waaraan de achterlichten bevestigd zijn, het zat in de weg maar komt natuurlijk wel weer terug.

Meer patchwork.

Wederom voor...

En na...

Weer wat plaatwerk binnen uit de US of A.

Verlengstukken van de kofferbakvloer.

Rechterhoek achterste valance.

Linkerhoek achterste valance.

Kleine testfit.

Repareren voorste kokerbalk, deze was om de een of andere reden heel slecht?

Dit was ook de enigste slechte plek aan een koker in de hele auto?

Nu nog de lassen wegslijpen...

...en de gaten erin boren.

Ook is hier goed te zien dat de vloer ook nog vervangen moet worden.

Koker geheel afgewerkt en ook de twee gaten geboord.

Achterruit rechtsonder rot! De oorzaak van een rotte kofferbakbodem.

Linkerkant zelfs wat erger!

Binnenkant Sailpanel heeft ook wat aandacht nodig.

Zo ook aan de linkerkant.

Slecht stuk verwijderd.

Zo ook aan de linkerkant.

Dit hoekje is een onderdeel van de raamsponning en moet vervangen worden...

dus eruit geboord!

Zo ook aan de linkerkant.

Het begin is gemaakt...

zo ook aan de linkerkant! Wordt vervolgt.

Weer een nieuwe zending plaatwerk van AMD gearriveerd! Dit is de motorkap.

Nieuwe achterwand, dus de oude achterwand gaat aan de muur ter decoratie, die was te slecht...

Kofferdeksel...

Linkerdeur...

Vloerdeel onder achterbank...

Vloerdelen voetenruimte achter...

Complete vloer...

Vloerdelen compleet...

Plaatwerk voor manuele transmissie...

Versteviging onder vloer van kofferruimte.

Laatste stukje bodemplaat losboren vanuit de wielkast.

Deel van het achterscherm verwijderen, wordt later nog precies pasgemaakt.

Idem rechtsachter!

Achterkant voor de zekerheid maar even ondersteund, zit niet heel vast meer!!

Eerste keer passen en past al niet slecht!

Vloer in delen verwijderd, makkelijker als je kunt staan terwijl je de puntlassen uitboord!

Passen van de voorste cowel!

Vloerdelen passen...

Deel van de kofferbakvloer op zijn plaats.

Opbouwen van de achterste constructie...

Ook de hoekjes moeten pasgemaakt worden zodat alles uiteidelijk mooi bij elkaar komt!

De naadjes zo strak mogelijk zien te krijgen...

Achterwand met valance op zijn plek...

Al het plaatwerk zit nu met cleco's en griptangen op zijn plek.

Ik ben begonnen met de body, de body valt me al met al niet tegen al zullen er genoeg mensen zijn die denken, "waar begint hij aan!"
Na het verwijderen van de oude bodembescherming komt er toch plaatwerk tevoorschijn dat er goed uitziet en waar ook niet al teveel roest en rottigheid in zit!
De bedoeling is uiteindelijk na het verwijderen van oude beschermlagen en lak dat de body op de slechtste plekken toch een keer gestraald wordt maar waarschijnlijk niet overal, er zitten plekken aan de auto die absoluut in al die jaren niets geleden hebben!
Eerst maar weer verder met afkrabben, schuren en boren, ook ga ik de body op verschillende plaatsen verstevigen zodat hij niet vervormd terwijl hij hangt.
Intussen alweer wat verder, het te vervangen plaatwerk is er allemaal afgeboord en ben begonnen met het pasmaken van het nieuwe plaatwerk.
Ik maak gebruik van zgn. Cleco's om het plaatwerk tijdelijk op zijn plek te bevestigen, als ik de Cleco's losmaak en het plaatwerk demonteer kan ik het daarna weer op exact dezelfde plek terugplaatsen, wel zo makkelijk! Als ik uiteindelijk begin met lassen weet ik dat alles op elkaar afgestemd zit en dat o.a. de kieren perfect zijn.

Â