Oppervlakte van de baan naar rechts gezien. Totale oppervlakte is 5m x 2,20m en weegt nu ongeveer 150kg.
Het touw heeft een breeksterkte van +/-2300kg en met een veiligheidsfactor 5 kan het touw nog 460kg hijsen en zo zwaar gaat het geheel zeker niet worden.
Oppervlakte van de baan naar links gezien.
Lier gemaakt van een tandwielkast met een verhouding van 1:20
Koker met rol boven de lier.
Ondersteuningsrol vanaf de rol boven de lier.
Poelie op de kopkant richting het punt waar alle touwen bij elkaar komen.
Dezelfde poelie van onderaf gezien, deze poelie is gekoppeld aan een hoeklijn omdat hier best wat kracht op komt.
Poelie aan de linkerkant.
De hoekbeugels aan de kunstofpoelie's zijn overigens niet ter ondersteuning maar enkel om er voor te zorgen dat het touw niet van de poelie af kan.
Poelie aan de linkerkant bij de garagedeur.
Dezelfde poelie van onder gezien.
Poelie aan de linkerkant bij de garagedeur nu met touw.
Detail van een poelie waarbij je ook de rand om de poelie kunt zien die ervoor zorgt dat het touw als het slap komt te staan niet van de poelie valt.
Middelste twee poelie's van waaruit de twee hoektouwen naar het midden lopen.
Ook hier is een plaat om de poelie's gemaakt die er weer voor zorgt dat het touw nooit van de poelie's af kan.
1 plaat die werkt voor twee poelie's.
Dit is de rechterkant bij de garagedeur.
Midden aan de rechterkant.
Poelie aan de rechterkant van de kopkant.
Wederom een detail van een poelie, maar nu met een iets korter randje omdat het touw hier een andere hoek maakt om de poelie.
Hier is ook goed te zien dat bij elke horizontale poelie een extra rol zit die ervoor zorgt dat het touw de houten gording niet raakt.
De gegroefde lagers waar de touwen bij elkaar komen in het midden. Ook hier twee assen onder de rollen door om er voor te zorgen dat de touwen niet van de rollen af kunnen glijden.
Rollen vanuit een andere hoek.
Dit zijn de bevestigingspunten voor de touwen die ook appart zijn te verstellen.
Wederom vanuit een andere hoek bekeken.
Hier is goed te zien hoe de touwen bevestigd zijn, dit is een eerste poging!
Later ga ik dit nog wat nauwkeuriger afstellen.
Hier hangt de tafel veilig aan de 6 korte veiligheidslijnen en de poten zijn ingeklapt.
Dezelfde situatie alleen zijn nu de poten uitgeklapt, de poten moeten altijd eerst uitgeklapt zijn voordat de 6 korte veiligheidslijnen worden losgemaakt!
Mocht het ene hijstouw breken wordt je niet verpletterd onder 150kg hout!
Idem naar rechts gezien.